hits

jonlundemoen

-Mote -Mat -Reise -Uteliv

HOMOFILE KOMMER IKKE TIL HIMMELEN

  • Publisert: 04.05.2016, 11:34
  • Kategori: Outfits
  • I dag fikk jeg tilsendt denne videoen som er laget av Jehovas vitner, en video som provoserte meg noe jvlig.

    At det i det hele tatt fremdeles eksisterer mennesker som er s langt opp i snyteskaftet trangsynte sjokkerer meg. Jeg har flere homofile venner som er vokst opp i hjem fra denne religionen, venner som har har blitt avvist av sine familier p grunn av sin legning. Denne "fargeglade" tegnefilmen fr meg til f en vond smak i munnen, den er laget p en utrolig kvalmende og sttende mte. Jeg vet det er mange mennesker der ute som sliter med st frem med sin legning, denne videoen er bare med p gjre det enda vanskeligere. Jeg mener at denne videoen setter hele religionen i et usedvanlig drlig lys, det er faktisk ikke mulig forandre sin egen legning.

    Tenk at det fremdeles eksisterer mennesker som mener at homofili ikke kommer gjennom en eventuell himmelport, mener de serist at det elske en av samme kjnn gjr deg til et drlig menneske? I s fall s har jeg virkelig ingen nske om komme inn i dette "paradiset". Det at jeg er homofil gjr meg ikke til et drlig menneske, jeg kan med hnden p hjertet si at jeg gjr min del for gjre en forskjell. Dessverre s spiller det ingen rolle i flge denne videoen, da m jeg nok frst g over til det motsatte kjnn fr jeg fr innpass gjennom denne deilige himmelporten.

    Tenk at det er voksne mennesker som str bak denne videoen, de burde skamme seg hele gjengen! 



     

    Love J_LU <3 

  • Publisert: 04.05.2016, 11:34
  • Kategori: Outfits
  • 102 kommentarer
  • 102 kommentarer

    Daniel Miller

    04.05.2016 kl.11:38

    Vet ikke om jeg blir dritt forbanna eller bare lei meg.. Det er s trist at mange lrer barna sine opp med fordommer og klager selv p at verden kunne hvert ett bedre sted, s sitter de med s mye hat selv. Barn elsker alt og alle gleden ett barn har uten lre fordommer er gull verdt.. S tror alt i ett er jeg mest lei meg at voksne folk lrer ungene sine opp slikt, er det rart vi har hat da?

    Foresten utrolig fint bilde av dere to! Passer godt sammen :)

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:39

    Daniel Miller: Tusen takk for det Daniel :)
    Jeg er helt enig med det du skriver, det er helt usmakelig!

    HelloMyNameIsTonje

    04.05.2016 kl.12:37

    Wow... bare wow. Det var s mye feil i den videoen. S mye.

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:40

    HelloMyNameIsTonje: Ikke sant? Jeg mtte se den flere ganger p rad for se om jeg faktisk s rett.

    Hkon

    04.05.2016 kl.13:12

    Jeg blir bare helt matt jeg alts. Er jo en grunn til at dem mtte bruke tegnefilm her, tror ingen barn hadde stilt opp p dette alts. Gud for en vranglre. Blir bare trist av og hre p noe snt. Flott bilde av dere forresten :-)

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:41

    Hkon: Tusen takk for det Hkon :)
    Helt enig med deg at dette er trist, det skal bli spennende se hvordan de velger forsvare dette.

    Jan

    04.05.2016 kl.13:17

    Jeg kan ikke annet enn le. Av videoen alts. S latterlig den er! Jehovas Vitner er heldigvis en marginalisert gruppe i samfunnet. Forhpentligvis nr ikke denne videoen ut til s mange... Og samtidig er det viktig at man i samfunnet viser at det ha andre legninger er akseptert. Var ikke Gud for kjrlighet? Jeg tror han heller ville hatt en lesbisk eller homofil tilhenger enn ikke ha den tilhengeren i det hele tatt. Jehovas Vitner kan ta seg en bolle - det er uansett ikke flere enn 144.000 vitner som nr inn i paradis, s egentlig burde inne legning spille noen rolle for dem i det hele tatt 😁🙄

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:42

    Jan: Jeg er allerede i gang med bollebaksten ;)

    ellen

    04.05.2016 kl.15:05

    Det som er trist er jo at der er mange flere menigheter enn bare Jehovas vitne som deler samme syn og meninger om de som er homofile. Og sette seg selv og sine "likesinnede" s mye over andre mennesker er kvalmt uansett, enda verre nr det er pga noe s ubetydelig som seksuell legning. (Med ubetydelig s mener jeg at det umulig kan bety noe for noen andre enn de det gjelder om de er forelska i en mann eller dame s lenge de har det bra.)

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:44

    ellen: Det er veldig kvalmt, jeg er utrolig glad over at det er s mange som har satt ned foten og vist sin avsky til denne videoen.

    Daniel Andr Pedersen

    04.05.2016 kl.18:21

    Helt forferdelig video, ble skikkelig kvalm og paff.

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:44

    Daniel Andr Pedersen: Det er bare trist

    Martine

    04.05.2016 kl.18:59

    Sjukt latterlig video. Fr hpe flertallet foreldre lrer barna sine at det viktigste er ikke hvem man deler livet med, men at man har det godt og blir elsket <3

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:44

    Martine: Helt enig med deg Martine <3

    Odd S Korsnes

    04.05.2016 kl.19:49

    Men har disse da tenkt p at Adam og Eva kun fikk to snner,og disse 4 var begynnelsen....hmmm

    Richard Bruvoll Jr

    04.05.2016 kl.21:24

    @ Odd,ja...den er minst like troverdig som jomfrufdselen :D Nr det er sagt, vrenger det seg i meg hver gang denne ondskapen dukker opp. Gjennom mitt virke mter jeg p bde fortvilelse, depresjon og selvmordstanker blant barn og unge som ikke er heteroseksuelle nok. Forbannet vre alle religise fasister som fortsatt bedriver verdi-apperteid, og til og med har mage til pfre denne faenskapen p forsvarslse unge. Det er intet som skiller slike "mennesker" fra nazisimen. De er onde.

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:47

    Richard Bruvoll Jr: Det er helt tragisk at slike ting blir pakket p uskyldige barn

    Torill-Marie

    04.05.2016 kl.22:22

    Dette var en klart "hjernevaskede" video rettet mot barn. At barn fr innprentet snne budskap synes jeg er ganske p trynet. Hadde det fantes en god Gud hadde han/hun ikke dmt noen til helvete...end of case.

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:47

    Torill: Helt sant <3

    Anne

    04.05.2016 kl.23:25

    Homofile kommer ikke til himmelen, de kommer dit de vil💪🏼

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:47

    Anne: <3 <3 <3

    J-A Paulsen

    05.05.2016 kl.07:27

    Dette har vel ingenting med hva jehovas vitner sier, men om hva bibelen sier? Det er tross alt bibelen som gir oss oppskriften p hvordan man skal g fram for 'arve guds rike'. Og bibelen er temmelig klar p akkurat dette omrdet:

    "Vet dere ikke at de som gjr urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke fre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn eller som lar seg ligge med, verken tyver, grdige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike."

    1 Kor. 6: 9-10

    Det gjelder alts ikke bare homofile, men alle mennesker som ikke oppfrer seg slik gud nsker.

    Illustrasjonen i videoen er jo strlende - du kan ikke ta med deg hva du vil p flyet, og likevel forvente komme med. Hvis man vil endre dette, m man nesten ta det opp med gud, ikke jehovas vitner - de har ingen innvirkning p hva som str i bibelen...

    Ingrid

    05.05.2016 kl.10:23

    For en grusom film! Helt forkastelig at noen mener noe snt og lager en video om det. Stakkars barn som vokser opp i et slikt milj som lrer snne snevre og grusomme holdninger. Trist.

    Jeg er selv ateist, men synes det er viktig at de som vokser opp i religise samfunn blir tatt inn i varmen uansett legning osv. Det er vanskelig godta seg selv om man blir indoktrinert med tanker om at alle ikke er like mye verdt. Hvis Gud skapte oss, gjorde han vel alle like mye verdt?

    Kjr p, og lykke til! Kom tilfeldigvis over innlegget via Facebook, s mtte inn og kommentere her :-)

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:49

    Ingrid: Det er bare helt tragisk...
    Det sier en del om de menneskene som pakker slike holdninger p barn

    Monica

    05.05.2016 kl.10:42

    Kan ikkje sei annet enn at de burde skamme seg over ha laga den filmen.

    Tenk vre s sneversynt...

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:49

    Monica: Jeg hper virkelig de har vett nok til skamme seg.

    June

    05.05.2016 kl.15:31

    Den videoen er horribel rett og slett...

    I tillegg er den rettet mot barn, og moren oppfordrer jo faktisk sin datter til forkynne dette videre til et annet barn p skole.

    Den videoen hrer egentlig ikke hjemme noe sted, og om noen mener den hrer innunder ytringfrihet... NEI.

    Den oppfordrer til mobbing, og trakassering.

    Er i hvert fall min mening om saken

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.15:51

    June: Jeg er helt enig med deg June! Denne videoen burde helt klart bli fjernet!

    Stine

    05.05.2016 kl.18:23

    Iflge 1 Kor. 6: 9-10, er det jammen ikke mange igjen som slipper inn. Men siden Gud visstnok skapte alt, ogs kjrligheten mellom mennesker, er nok alle gode mennesker velkomne inn. :) Strst av alt er kjrligheten.

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.20:09

    Stine: Kjrligheten seirer alltid til slutt <3

    05.05.2016 kl.19:32

    Dm er ikje heilt gode i hove sitt JV. Ha ein fin helg Jon. Du er en skikkelig kjekkas i smoking.

    jonlundemoen

    05.05.2016 kl.20:10

    Anonym: Tusen takk for det, ha en riktig fin helg du ogs :)

    Maria Volpe

    05.05.2016 kl.20:45

    Jeg kommer antagelig heller ikke inn i himmelen, og s lenge jeg ikke kommer inn noe sted hvor de sier snt er jeg helt fornyd. Skikkelig teit tro at man velger hvem man faller for, hadde man kunnet det hadde jeg aldri hatt noen heartbreaks med iskrem i senga hvert fall.. uansett legning.

    05.05.2016 kl.21:25

    Hvorfor skal homofile ha behov for og gifte seg i en religion som s sterkt gr mot homofili? Forstr ikke hvorfor de som sterke individer skal mtte bli akseptert av en religion som s tydelig er i mot homofili? Hvorfor forandre en hel religion for sin egen aksept og egoisme? Elsk hverandre for all del men ikke forandre reglene Gud har satt for kristne muslimer osv

    jonlundemoen

    06.05.2016 kl.13:52

    Anonym: Hvilke regler er det du sikter til ?

    J-A Paulsen

    05.05.2016 kl.22:07

    Stemmer det, Stine.

    "G inn gjennom den trange porten! For vid er porten og bred er veien som frer til fortapelsen, og mange er de som gr inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som frer til livet, og f er de som finner den."

    Matt. 7:13-14

    Det er absolutt ingenting i bibelen som tyder p at det er enkelt vinne frelse, uavhengig av hvilken legning man har.

    Skriftstedet du refererer til, 1. Kor 13:13, holder frem tre viktige ting, og setter kjrligheten verst av disse tre:

    "S blir de stende, disse tre: tro, hp og kjrlighet. Men strst blant dem er kjrligheten."

    Det kan aldeles ikke tolkes som et slags frikort til gjre som man vil, bare man har kjrlighet.. :)

    Olive Ol

    06.05.2016 kl.00:31

    Du skal trste deg med at i flge Jehovas Vitner er det jaggu ikke mange som kommer seg gjennom perleporten - uansett legning! De mener bestemt at de selv har fasiten p den sanne kristendom, og at absolutt alle andre (uansett hvor troende de er) vil bli tilintetgjort i det nrt forestende Harmageddon.

    Graden av religisitet er omvendt proporsjonal med graden av godhet, forstelse og toleranse i et menneske, det er jo ettertrykkelig bevist blant annet i videoen du lenker til.

    Lev og vr lykkelig! Don't let the fuckers get you down!

    Gisle Solberg

    06.05.2016 kl.21:43

    Kjenner jeg blir s sykt provosert av disse kristne som ser det p sin oppgave spre 2000 r gamle verdier/ holdninger fra en som hevdet han var en profet og Guds snn. I dag hadde fyren mest sannsynlig havnet p psykiatrisk. Skal sies at det er mye flott med religion, mange bra kristne verdier, som f,eks likeverd, men forby homofile ekteskap er ikke likeverd, men ekskludering. kristne tror jo Gud skapte menneske, s hvorfor skal da kristne fornekte mennesker med en homofil legning? Basert p et gamle skrifter skrevet av mennesker og ikke Gud!

    I korinterbrevet str det om kjrlighetens vei. Tro, hp og kjrlighet. strst av dem er kjrligheten. Jehoves vitner er egentlig noen bedritene folk som er sykt dmmende ovenfor sine egne og andre. Noe som ogs det str masse om i bibelen.. En viss dobbeltmoral her..

    Sparing

    08.05.2016 kl.10:00

    Kjempebra at du setter fokus p denne saken! Jeg er ingen religionshistoriker, men mener det str at p dommens dag er det Gud som skal dmme. Og da skjnner jeg ikke helt hvorfor bakkemannskapet bruker storparten av sin tid p dmme "sin neste", fremfor elske sin neste som seg selv. Det er vel enklere se flisen i din brors ye enn bjelken i ditt eget. Jeg undres om dmmende folk som nsker andre opphold i helvete og legger seg opp i hvor folk skal plasseres etter dette livet, kommer inn gjennom himmelportene selv?

    Dan

    08.05.2016 kl.12:16

    Selvflgelig kommer ikke homofile til himmelen.

    Ingen kommer ti himmelen. Vi blir liggende under bakken hvor vi rtner og sakte men sikkert blir spist opp av sm kryp.

    Bibelen er skrevet av en gjeng idioter, som trolig rykte mye rart, som hadde et hp om pvirke verden, noe de dessverre klarte.

    Nei, gjr akkurat det dere vil og lev og nyt livet mens dere kan, snart ender vi jo tross alt opp som smkrypenes middag.

    08.05.2016 kl.12:20

    Ikke en kjeft bryr seg om Jehovas Vitner. Disse klagesangene begynner bli umtelig kjedelige.

    steinar

    08.05.2016 kl.12:33

    De tror p ett jordisk paradis, ikke et liv i himmelen.

    Gjest

    08.05.2016 kl.12:49

    Dan, jeg er helt enig med deg :)

    Geir Rune

    08.05.2016 kl.12:50

    Det politisk korrekte er idag at mennesket selv bestemmer hvem som skal til himmelen, og alle som ikke er enig i det er enten mrkemenn eller ute kjre.

    Ser stadig dette misbruket av "strst av alt er kjrligheten" for liksom gi sttte for det som bibelen omtaler som synd.

    Frst m man ha i mente at lystbetont kjrlighet i gresk grunntekst omtales som filos , ergo har man ord som homofil, hetrofil , bifil osv.

    Det kjrlighetbegrep som brukes i strst av alt er kjrligheten som Paulus linker mot er ABSOLUTT ikke filos, men AGAPE. Agape er Guds kjrlighet til mennesket og er ikke lystbetont og har INGENTING med det bruk som homobevegelsen misbruker det fattige norske ordet kjrlighet p.

    Nr det er sagt er det ikke den homofile legning som som diskvalifiserer til himmelriket men den homofile praksis, slik ogs hor/ekteskapsbrudd i hetrofile samliv ogs diskvalifiserer. Mao skal den som praktiserer den homofile legning ikke arve Guds rike, slik ogs mange andre lovbrudd/synder ogs skal nektes inntrede

    S kan man selvsagt mislike at Gud setter betingelsen om hvem som skal entre HANS rike og hvem som fortjener helvete, uansett betyr det at vi kan mene hva vil her nede men det er makta som rr. Og bibelen sier at ALLE skal frem for Guds trone svare for sine gjerninger utfrt I DETTE LIVET, tror ikke det da nytter henvise til homobevegelsens mistolkningen av Paulus ord "om strst av alt er kjrligheten" nr man s str foran Guds trone.

    Til de som tror at det er s lett bli frelst, bare en lever godt i dette livet I EGNE YNE, og har det politisk korrekte syn om toleranse som halsbnd knyttet rundt halsen. Kanskje Jesus egne ord kan f noen av dere ned p jorden.

    mark.9.43 Om hnden din lokker deg til fall, s hugg den av! Det er bedre for deg g lemlestet inn til livet enn ha begge hender og komme til helvete, til ilden som aldri slukner, 44 *der marken som eter dem, ikke dr og ilden ikke slukner.? 45 Og om foten din lokker deg til fall, s hugg den av! Det er bedre for deg g halt inn til livet enn ha begge ftter og bli kastet i helvete, 46 *der marken som eter dem, ikke dr og ilden ikke slukner.? 47 Og om yet ditt lokker deg til fall, s riv det ut! Det er bedre for deg g enyd inn i Guds rike enn ha begge yne og bli kastet i helvete, 48 der marken som eter dem, ikke dr og ilden ikke slukner.

    mao. er det neppe s lett komme til himmelen som de poltisk korrekte tror eller dagens ugudelige kirke pstr i sin misforsttte toleranse.

    Ole kr

    08.05.2016 kl.13:01

    Jesus har vel aldri sagt at homofile ikke kommer til himmelen ? Det Jesus derimot har advart mot er de rike som har karret til seg alt mulig av jordisk gods og gull,som hele livet har levd i sus og dus-og de som sitter fremst i kirkene med glitter og stas p seg,og menger seg med prester som liker vise seg i vide drakter.

    Dette betyr at ingen rike mennesker kommer til himmelen,det samme gjelder for prester og biskoper:som har laget seg et fedt levebrd av kristendommen !

    Jeg har tolket bibelen slik at disse menneskene kommer ikke inn i himmelen:prester og biskoper,krf politikere,og rike og velstende mennesker som har hatt sitt himmelrike fra fr p jorden,der de lot seg blende av rikdom og dansen rundt gullkalven !

    Det str helt klart og tydelig i bibelen at det bare er de fattige og de utsltte som skal f en plass i himmelen,dette klarer selv ikke rike falske kristne viske ut fra bibelen:bare les selv i bibelen s ser du fort hykleriet blant de rike og velstende,som er s frekke kalle seg for kristne, bare for liksom skal sikre seg i tilfelle det er et liv etter dden !

    Ikke kristen

    08.05.2016 kl.13:02

    Drite en lang f*** i religioner :)

    S at du e homo e vel ikke noe farlig med, alle folk er verdt like mye

    vr deg selv og gi f*** i alle andre s gr det nok bra

    Folk like deg om du e homo eller ikke :)

    S du trenge f*** ikke tenke p johovas idioter :)

    De e bare en gjeng patetiske folk som kjede dritten utav folk :)

    Dere passe godt i lag :)

    Mvh en kar p 26 r fra Bergen :)

    Sverre

    08.05.2016 kl.13:05

    Bibelen er dessverre (?) ganske klar p det feltet, Jon. Menn som brenner av begjr etter hverandre, bryter med Guds vilje. Det str klart beskrevet i bde det gamle og det nye testamentet.

    S kan hver og en av oss, som elsker vre synder, bli s oppgitte og sinte vi vil. Men vil vi til Himmelen, m vi vende oss bort fra vre synder.

    alex

    08.05.2016 kl.13:38

    homofili er ikke en legning jvla syke mkkamennesker

    Bob

    08.05.2016 kl.13:42

    N har de jo god sttte i bibelen, da. For Den Hellige Bok fra Den Allvitende sier jo:

    "Nr en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal d; det hviler blodskyld p dem." (3 Mos 20,13)

    Ddsstraff for homofili, det er jo klare ord. Da er det ikke forvente at de som er homofile skal komme inn i himmelen.

    Samme bok har forvrig ddsstraff for jobbe 7 dager per uke:

    "Dere skal holde sabbaten; den skal vre hellig for dere. Den som vanhelliger sabbaten, m d. Hver den som gjr noe arbeid p den, han skal utryddes av sitt folk."

    Jeg lurer p hvorfor ikke Jehovas Vitner gr ls p de som jobber 7 dager per uke frst? De kan ta meg; jeg jobbet en god stund som avisbud, og avisen skulle ut sju dager i uken. Derfor skal jeg vel iflge bibelen d og utryddes av mitt folk? Og s har vi mengder av oljearbeidere, sjfolk og mange andre.

    Folk som bruker bibelen som grunnlag for finne ut hva man skal gjre kan bli virkelig forskrudde...

    juliafrika

    08.05.2016 kl.13:45

    Hei Jon! Jeg s denne videoen selv for noen dager siden, og satt igjen lettere sjokkert. Skriver n det samme som jeg skrev da:

    Denne filmen er noe av det kvalmeste jeg har sett. Ikke bare hevder de at homofili er en synd, men det oppfordres ogs til at barn skal fortelle barn med homofile foreldre at mammaene eller pappaene deres ikke slipper inn i paradis. "bra ungen min, fortell jenta med to mammaer p skolen at de har evig fortapelse i vente nr de dr, s kanskje de forstr hvor sjuke de er hvis de hrer det fra sin egen datter som har blitt det fortalt i skolegrden!"

    Jeg kommer aldri til forst de kristne, muslimske, satanistiske, ateistiske eller whateverske menneskene som stigmatiserer homofile. For noen generaliserende, klnete konspirasjoner, for et utddd tankesett, for en morbid mte innbille seg at man lever mer riktig enn andre p. For en stygg mte lre barna sine at det ikke er greit vre seg selv. For en klein mte si at man synes man er bedre enn dem, kun fordi man tiltrekkes av et kjnnsorgan man ikke selv er i besittelse av. Homofili er like naturlig som babyene de som tilfeldigvis er hetero er s heldig at de har mulighet til f. Det finnes blant mennesker og det finnes blant dyr, og det fantes antakelig lenge fr Jehova.

    Tro p hva du vil, tro p hvem du vil, tro p Gud eller Se&Hr eller spaghettimonsteret, men ikke fortell andre hvordan de skal leve. Og sure as hell ikke fortell barna dine p 10 r at de skal fortelle andre barn at det er noe feil med dem eller familien deres.

    Dropp n for faen disse fordummende holdningene en gang for alle, det tar seg s jvla drlig ut i 2016.

    Digger deg, Jon, og er relativt sikker p at du fr VIP-billetter til himmelens reste nattklubb nr du kommer s langt. <3

    Kai Brheim

    08.05.2016 kl.13:53

    Ser vanskelig at det er mulig bli s alt for provosert av at homofile ikke kommer til himmelen. Det er jo ingen som kommer der, da stedet ikke finnes :) Fantasi og eventyr er vi vel alle for velvitende til ta som god fisk. Historien viser vel ogs at religion og krig gr hnd i hnd, og mener selv at det br vre forbud mot lyve offentlig med intensjon om tjene penger p sine medlemmer. Dette er vel svindel (og kan vel trolig straffes om myndighetene hadde hatt noe som helst godt fare med).

    Litt hjerne men mye strre enn deres!

    08.05.2016 kl.13:55

    Jeg m gni meg i ya, klype meg i armen, stikke meg i lret! Hva er dette for noe motbydelig ubegripelig hykleri!!!!!?????? N vet alle (med iq over 95) at landet er stappfullt av noe som heter muslimer...! Majoriteten av de har langt langt verre holdninger overfor homser! De angriper til og med rett som det er homser p gaten nr de oppdager dem! Det er flere Store muslimske menigheter som forkynner at homofili Skal dmmes med dden!! For ikke snakke om hva de gjr med homser i sine muslimske hjemland! Og s sitter du og dere lavpanner p trden her, og kritiserer p mest breiale og tffeste mte jehovas!!?? Nettopp fordi de er norske ike sant!!!!! Da ble det plutselig baller og fanden til karer utav de feige venstrevridde veikingene!! Da er det selvflgelig greit si fra!! De kan vi true og sjikanere p det groveste! Men de tusenvis av muslimer som har de styggeste holdninger helt penlyst, det er helt greit! Denne forrderiske og avkyelige lgnaktige og hykleriske mten opptre p er faen meg noe av det mest feige og kvalmenede jeg har sett siden 2 verdenskrig! Og sjefs rompesleikern, den fullstednig bortkastede blomsterfinn str p tv2 og sjikanerer og kaller jehovas for udyr! Hahahaha, synes jeg hadde sett den feige flyfilla hadde sagt det samme om de mye mye mer homohatende muslimene!!! Nei n m jeg p badet spy. jeg nsker alle dere forrderiske avskum ut p havet p en enveisflte! Bare s det er sagt, jeg liker heller ikke opplegget med hets osv. til jehovas vitner heller!

    Geir, men ikke "gayr"

    08.05.2016 kl.14:21

    Enkelte kristne vil tro homofile ikke kommer til himmelen. Andre muslimer vil sende homofile til helvete. Det frste kan aldri skade, det andre kan definitivt gjre det. Jeg antar du selv ikke er kristen, og at dine venner ikke faktisk har vokst opp i Jehovas Vitner spesifikt. S hvorfor forsker du tvinge andre til endre sin religise overbevisning s lenge denne aldri vil vre fysisk skadelig for noen? Skam deg selv fordi du stempler en hel religion der en overveldende majoritet av de troende bde tolererer og aksepterer homofile. Skam deg selv fordi du ikke tr ta lignende oppgjr mot den religionen som virkelig utgjr en fare for homofile.

    Rune

    08.05.2016 kl.14:27

    Det stemmer jo forsvidt at homofile ikke kommer til himmelen, men det samme gjelder jo ogs alle andre. Si meg en ting dere som tror at snille mennesker kommer til himmelen, og slemme mennesker kommer tul helvete. Tror dere ogs p julenissen, pskeharen og tannfeen..?

    Flemming

    08.05.2016 kl.14:34

    Faktisk finnes det homofile blant Jehovas vitner, men de har av respekt og kjrlighet for sin Gud, valgt ikke leve et homofilt liv.

    En annen ting er at JV tror ikke at menneskene skal til himmelen, men leve her p jorden, under helt andre forhold en det vi erfarer i dag. Bibelen kaller det et paradis(park eller hage) hvor mennesker skal ha evig liv, ingen krig, ei heller kriminalitet, eller sykdom, osv osv...De tror heller ikke p noe helvete, en kjrlig Gud ville selvflgelig ikke skape noe snt forferdelig.

    En ting jeg lurer p? Du vil gjerne ha respekt for hvem du er og hva du er, hvorfor driver du da og hetser andre som har et annet syn p ting en deg?

    Linda

    08.05.2016 kl.15:02

    Som kristen skal man ikke dmme noen, dette gjorde Jesus veldig klart i uttalelsene sine. Vi str selv ansvarlig for vre handlinger og bare Gud skal/kan dmme oss.Mennesker er for ufullkomne vre dommere.

    Oppgaven til mennesker iflge Jesus er vre gode mot alle, tilgi og lfte mennesker. Vi skal vre lys i verden for menneskene, det betyr at vi skal gi gode flelser til menneskene vi mter. Kjrlighet. Dessverre er det mange konservative menighetsfolk som ikke har skjnt dette og de delegger kristendommens gode navn og ryke.

    Homofile er ogs Guds barn og har en selverklrt rett til komme til himmelen s sant de tror p Jesus.

    Det er eneste krav for komme til himmelriket, tro p Jesus.

    Jeg har mtt mange kristne som er imot homofili, abort, sex fr ekteskap.. Men det merkelige er at de ikke er s opptatt av kravet om vre et godt menneske.

    De baksnakker, dmmer og ser ned p Guds skaperverk.(Alle mennesker)

    En utilgivelig synd. Jeg er sikker p at det finnes stor straff for skape angst og pinsel for en homofil, som m leve i skjul med stor smerte.

    S homofile kan med Bibelen i hnden be dere hatske holde kjeft. For dere er ikke i posisjon til dmme og homofile skal f sitte i kirken akkurat like mye som dere.

    Det er sannheten.

    Matteus Kap 7:

    Dm ikke

    7Dm ikke, for at dere ikke skal bli dmt! 2 Etter dommen dere dmmer med, skal dere selv f dom, og i samme ml som dere selv mler opp med, skal det ogs mles opp til dere.

    3 Hvorfor ser du flisen i din brors ye, men bjelken i ditt eget ye legger du ikke merke til? 4 Eller hvordan kan du si til din bror: ?La meg ta flisen ut av yet ditt? nr det er en bjelke i ditt eget ye? 5 Din hykler! Ta frst bjelken ut av ditt eget ye! Da vil du se klart nok til ta flisen ut av yet til din bror.

    mikke

    08.05.2016 kl.15:07

    Det er ganske pinlig nr bloggere og journalister angriper sm grupper som jahovas vitner og kristendommen generelt, for den saks skyld, med sine intellektuelle nebb og klr. Imens predikerer imamer daglig dd over homofile og frafalne, og egentlig det meste som vi anser som sunne verdier. Alt foregr i enklaver, og spres utover i vrt samfunn i ytringsfrihetens navn, forkledd som multikulturisme og toleranse.

    Faktisk, nr jeg hrer om en beskende predikant p disse stedene, som preker dd over homofile, og ikke blir umiddelbart arrestert og deportert blir jeg er fornrmet p randen til apopleksi. Og jeg blir ytterligere fornrmet av at islam ikke liker ytringsfriheten, ved mindre du forkynner dd over homofile og frafalne, for da kan du f s mye av det som du vil, og vite med sikkerhet at ingen muslim, ekstremist, moderat, eller en eller annen form for venstreraddis, vil kalle deg for hva du er, en innsnevret galning.

    Nei, fordmme jahovas vitner og disse sektene, greit det. Men ikke tror at du fremstr som noe annet enn tannls og uvitene, og at du ikke utfordrer noe som helst.

    Takk, ha en fin dag.

    jonlundemoen

    09.05.2016 kl.21:38

    mikke: Hvem er det som dmmer? Jehovas vitner eller jeg?

    Linda

    08.05.2016 kl.15:15

    Jeg ser igjen at man gjr den klassiske feilen vise til vers fra GT her, for legitimere hat mot homofile.

    Nr gamle testamente str alene, fr vi den bibelen jdene flger. De er forpliktet til flge moseloven, som er flere hundre bud. Det er her du finner vers om at homofili er synd og at man ikke skal arbeide p sabbaten.

    Mange jdiske retninger har tolket disse lovbudene inn i en mer moderne tid og lever ikke spesielt strengt. (Reformjder f.eks)

    Ny Testamente er det som legges til GT, som skiller kristendommen og jdedommen.

    Jesus revolusjonerte budene i GT og opphevet mange av kravene.

    GT er en slags historiefortelling for kristne. Den forteller om en tid da mennesker ikke fikk tilgivelse (pga Kristus), men mtte leve s rent de kunne for muligens bli bendet av Gud.

    Vi kan stille mange spm med kravene Gud satte og for et moderne menneske er det vanskelig fatte.

    Men Jesus har gjort det hele mer "spiselig", budene ble ikke lenger det viktigste. For GT forteller en historie om mennesket, som ikke maktet leve slik Gud ville. Vi maktet ikke flge moseloven og dermed f innpass i himmelen.

    Det er DERFOR Jesus ble sendt. Halvt menneske, halvt Gud, for lide straffen for oss. Og med tro p Jesus, annerkjenne dette offer, fr vi tilgivelse.

    Vet det er fjernt. Men jeg fler det er urettferdig at folk viser til GT, for vise hvor fordmmende kristne er.

    Jesus opphevet mange bud i GT, f.eks sa han at vi kan jobbe p sndager ("MEnnesket er ikke til for sabbaten, men sabatten for mennesket), han avviklet omskjring, han sa du kunne spise all slags kjtt, han avviklet ddsstraff, forbd hevn, forbd fordmmelse av andre mennesker og generelt sett la vekt p det gode.

    Forstr man ikke denne forskjellen har man ikke forsttt kristendommen. GT er det jdene flger, samt Talmud som er en tolkning av GT. Selv jdene flger ikke GT slavisk, de tolker det inn i moderne former.

    Jesus nevnte ikke homofili engang!!! Han bare snakket om at ekteskapet er hellig og at du kan skille deg hvis noen er utro mot deg. Han var svrt lite opptatt av livsfrsel, ekteskapsinngelse o.l. Han brydde seg 95% av tiden om at mennesker m slutte vre s fordmt stygge med hverandre og spre f*enskap. Hva i all verden er galt i det Jesus stod for? Mkkalei av alle disse lgnene.

    Linda

    08.05.2016 kl.15:20

    Mikke:

    Folk tr ikke kritisere islam med fullt navn, da m de leve med livvakt resten av livet.

    Heldigvis har de kristne i Norge spass selvrespekt at de kan takle slike kritiske blikk, uten mtte dra ut p dds-raid i etterkant.

    Alle vet hva vi tenker om islam, det vet muslimene godt selv. De vet at de har kommet til et sted hvor de er malplassert pga sine forkastelige verdier. Det er vel bare snakk om tid fr folk flest ikke kan bre over med deres hatreligion som fremmer dd og fordervelse over mennesker som ingenting galt har gjort.

    Hvard

    08.05.2016 kl.15:43

    Overskriften er sann, iflg Bibelen.

    Vi som ytrer oss om at utvende, homofile/lesbiske ikke kommer til Himmelen, vi ytrer oss ikke av vr egen lre. Vi ytrer oss etter det som Bibelen, Guds Ord, sier. Det er den som danner hele grunnlaget for den kristne tro.

    Hva sier Bibelen om homofili? Jeg skal holde meg fullstendig borte fra GT. Jeg skal kun holde meg til NT. Og hva sies det der om samkjnnet samliv?

    La oss begynne med Romerbrevet 1:26-27

    "26 Derfor overgav Gud dem til vanrende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjnnsliv istedenfor det naturlige. 27 P samme mte sluttet mennene ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjr etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de mtte selv ta straffen for at de var kommet slik p avveier."

    Hva sies det i 1 Kor 6:9-11

    "9 Vet dere ikke at de som gjr urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette, 10 verken tyver, pengegriske, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. 11 Slik var noen av dere en gang. Men n er dere blitt vasket rene, dere er blitt helliget, ja, rettferdige for Gud i Herren Jesu Kristi navn og ved vr Guds nd."

    Her ser vi tydelig at det ikke kan nytte g i strupen p oss kristne. det er ikke vi som har satt kriteriene for f adgang inn i Himmelen, og unng fortapelsen. Det er Guds Ord som sier dette.

    Tror du p Gud? Har du tatt imot Jesus i ditt liv? Tatt imot, bekjent dine synder og omvendt deg fra syndene? Jeg spr, p samme mte som Bibelen forteller oss. Jeg sier INGENTING annet enn det Guds Ord sier. S det nytter ikke g i strupen p meg. Du m ta tak i Gud, siden det er han som setter grensene. Se om det er mulig f ham til forandre seg.

    Hvard

    08.05.2016 kl.15:48

    Svarer Jon oss som forteller om det Bibelen forteller? Eller svarer han kun de som er enige med ham?

    08.05.2016 kl.16:17

    hvem vil til himmelen.aa sitte med bar rumpe pa en fuktig sky og blaase pa lur i all evighet er intet for en gammel mann

    EH

    08.05.2016 kl.16:22

    Bare til info. Det er nok flere milliarder mennesker som nok mener at homofile ikke kommer til himmelen. En del av verdens 1,5 milliarder muslimer kan mene dette. Ogs en haug med andre mennesker rundt om p kloden. Faktisk s er det land og mennesker som mener at homofili kvalifiserer til ddstraff. S jeg tror du ikke trenger vre s sjokkert over at noen voksne mennesker i Norge mener at homofile ikke kommer til himmelen. Verden er strre en Norge.

    08.05.2016 kl.16:30

    herregud s proveserende! videoen sier at de homofile kan forandre seg for komme til "paradise" legningen vr er ikke noe vi velger. Det finnes ikke NOE ondt med vre homofil. Det viktigste er vre et godt menneske. Denne videon er laget av trangsynte mennesker som blir hjernevasket av religion. Heldigvis er flertallet av befolkningen oppegende nok til se at denne videon er basert p lgn og ondskap.

    Silje

    08.05.2016 kl.16:32

    Jeg skjemmes!! Som medmenneske og heterofil! At dette skal "forkynnes" til de "dmte" er helt forkastelig. Det finnes sikkert nok av ting i disse bkene som gjr at jeg som heterofil ikke kommer til himmelen heller. Dessuten er det jo begrenset med plasser der i flge en jeg mtte p gaten en gang. Da hadde jeg nettopp mistet min svigerinne pga sykehusfeil..og for si det snn. Det var ikke langt i fra at jeg ga han en trkk16 p kinnet. Men..jeg vendte det andre kinnet til, og sa hva jeg mente og gikk videre 😉 St p, John! Synd det skal vre slik i 2016, men det er desverre slik blant mange :-( Jeg heier p mangfoldet,medmenneskelighet, kjrleiken...uavhengig av kjnn og farge. <3 Viva kjrleiken!

    Torgeir

    08.05.2016 kl.16:46

    Neida det er helt riktig. INGEN kommer til himmelen. Religion er for de som er redde for dden.

    Hvard

    08.05.2016 kl.17:09

    Hvis man tror p Himmelen, da tror man p Gud. Hvis man tror p Gud, da tror man p Guds Ord. Og hvis man tror p Guds Ord, da vet man at homofile/lesbiske som lever ut sine lyster ikke skal arve Guds rike. Fordi: Gud, gjennom sitt ord, har fordmt dem. Det hjelper ikke henge ut oss kristne.

    Ser at det er mange barnslige uttalelser her. Mange som beviser at de ikke skjnner hva det snakkes om.

    JuliaSofie

    08.05.2016 kl.17:12

    Noe s frekt har jeg aldri sett fr...Det det var rett og slett en sjokkerende video... Jeg jobber selv med flere homofile, og di er ikke mer annerledes en det jeg og min mann er..Jehovas skapte mann og kvinnen sier di, var det ikke gud som gjord det da?? Nei di burde vrt lenket fast til en skammekrok rett og slett..

    Pierre

    08.05.2016 kl.17:27

    Legg likevel merke til at de homofile, som oppfordres til forandre seg, straffes med ikke komme inn i et fantasisted. Selv om det m regnes som skadelig at barn hjernevaskes til tro at homofile diskvalifiseres til komme inn i den s opphausede eksklusive paradisiske klubben etter livet, og br hjelpes til "ta seg sammen", er det i hvertfall selv i denne ekstreme formen for kristendom ingen som tar til orde for offentlig henrettelse av homofile og andre "syndige". Det er noe av grunnen til at denne likefullt utdaterte religionen er foretrekke milliarder av favner over en hvis annen, men under buddhisme og hinduisme som (her finnes riktignok en uheldig kaste-ide i sistnevnte) ikke har syndbegrep i det hele tatt.

    Kristen☺️

    08.05.2016 kl.17:27

    Mange som misforstr bibelen ser jeg. Det er viktig og forst hvilken deler som er grunnlagt og laget kun for jdene og etterp for hedningene nr det gjelder hva vi kan og ikke kan gjre. Hor=ekteskaps brudd, sex med dyr eller samme kjnn, det blir ogs omtalt som hor og ha andre guder. Sykdom er ingen legning, om jeg var kleptoman,pedofil eller nekrofil ville det da hvert greit siden jeg kunne kalle det en legning. NEi SELVFLGELIG IKKE, men om vi var mange nokk da, da mtte det vel vre greit kunne stjele, ligge med barn eller dde. NEi IKKE EN GANG DA. Om det er s viktig og kunne vre homofil,pedofil,nekrofil, som er s langt borte fra det som er naturlig riktig s br alle forst att det er viktig og g imot vi som lever et naturlig liv, vi nsker og skjerme familie og venner fra en stygg trend som att homofili er greit. Og syntes noen det er flt nr motstandere forteller sannheten s br dere tenke p de andre legningene om dere skulle f oppleve de p nrt hold. De gjr det jo kun av KJRLIGHET 😂. Re deres egen seng og ligg i den,for nr Jesus kommer og henter oss vill du da se hvor godt du redde din seng

    08.05.2016 kl.17:38

    Alvorlig talt.Gr virkelig ikke an.N er mine barn blitt voksne og lrte i oppveksten att alle er vi forskjellig og det skal respekteres.N har jeg ftt barnebarn og de blir lrt det samme.S FY til dere som fordmmrr andre.Fei for egen dr og g i dere selv.Kanskje det er dere som ikke kommer til himmelen.Jesus saFORDM INGEN

    Kurt

    08.05.2016 kl.17:39

    Hvorfor i all verden skal man la seg provosere over hva noen forskrudde mennesker, som i fullt alvor tror p gamle eventyr, mener?

    Disse menneskene baserer sine liv p et gammelt eventyr, og kommer med stadige utspill basert p moral og etikk som forfektes i disse eventyrene.

    Det er liten grunn til reagere eller hisse seg opp over dette, disse menneskene er dete god grunn til komplett ignorere.

    Jon Faller

    08.05.2016 kl.17:40

    "Homofile kommer ikke til himmelen". Selvsagt. For dit kommer ingen. Ikke halte, diabetikere, kriminelle, snille, lamme eller religise heller.

    Ellers: Homofile har selvsagt ingenting i en kirke gjre. Men det er jo ikke poenget. Poenget er at det har ikke noen andre heller. DE SNAKKER MED SPKELSER DER INNE!!!!

    Sigrunn

    08.05.2016 kl.17:46

    Jehova forskrudd i hode.ENKELT FORTALT.

    Nina

    08.05.2016 kl.18:03

    Noen har laget en ny og forbedret versjon! :)

    https://www.youtube.com/watch?v=ZkJJuTHYWQ0

    jonlundemoen

    09.05.2016 kl.21:27

    Nina: Fantastisk :)

    Ann

    08.05.2016 kl.18:33

    Det r skert mycket roligare p

    det andra stllet, om de JV ska

    till himmelen! :-)

    Vi ses nog dr!

    anonym

    08.05.2016 kl.18:48

    Trst deg med det, Jon, det er stor sannsynlighet ingen av oss som skal til noe "himmel" uansett. Og dessverre vil det for evig og alltid finnes radikale motstandere og idioter som kommer med meninger og uttalelser, det viser erfaringen menneskene har utfrt siden de begynte tenke. Men dette vet jeg at du er klar over. Ha en strlende dag!

    Helge

    08.05.2016 kl.19:09

    Jeg tror p en Guddommelig Intelligens som ikke fordmmer. Det finner kosmiske, ndelige og fysiske lover. Brudd fr konsekvenser, f.eks. prv sveve i lse luften: Du kan sl deg fordervet. Hat og dmmesyke er brudd p andre lover: Du mter virkningene av det, det er ikke hevn fra "Gud" men en konsekvens av at man bryter lover.

    Det var brutale og tffe tider i tidligere tider, derfor mtte det vre tffe lover for overleve. Forholdene er annerledes i dag, vi har gtt fremover med visse unntak (islam). Derfor synes jeg at det er uvesentlig hvilket kjnn den personer du elsker har.

    Rony B

    08.05.2016 kl.19:35

    Bibelen har et mildt sagt forskrudd forhold til seksualitet. Den er utvilsomt mot homofili. Men samtidig godtar Gud bde incest og voldtekt. Tror nok det beste er basere moral og etikk p noe annet enn bibelen. Heldigvis er samfunnet blitt mye mer sekulrt.

    Anders

    08.05.2016 kl.19:41

    Om det er slik at homofile mennesker ikke kommer til himmelen, s betyr det at alle andre homofile individer, hos andre arter heller ikke gjr det. Det omtales ikke i noen bibel s vidt jeg vet. Eller er det slik at himmelen bare er beskrevet for heterofile mennesker? Hvorfor i alle dager skulle en god skape homofile innenfor alle arter, og kun ekskludere menneskearten? Noen som lukter menneskeskapt verk og lre her?

    Fredrik S.

    08.05.2016 kl.20:34

    Ingen homser kommer til himmelen. Og ingen andre heller!

    Kjetil

    08.05.2016 kl.20:43

    Det det str i skriften, er at noen av de som er blitt av de 144000 hadde ligget med menn, men hadde sluttet med det. De 144000 kommer til himmelen. De som Jesus gir evig liv nr han kommer etter den store trengsel, de fr evig liv.

    9 Vet dere ikke at de som gjr urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke fre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grdige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. 11 Slik var noen av dere fr. Men n er dere vasket rene, dere er gjort hellige, dere er gjort rettferdige i Herren Jesu Kristi navn og ved vr Guds nd.

    14Og jeg s, og se! ? Lammet sto p Sions fjell, og sammen med ham de 144 000 som hadde Lammets navn og navnet til Lammets Far skrevet p pannen. 2 Fra himmelen hrte jeg en lyd som bruset av veldige vannmasser og som drnnet av sterk torden. Lyden jeg hrte, var som nr harpespillere spiller p harpene sine. 3 Foran tronen, de fire skapningene og de eldste sang de en ny sang, en sang som ingen kunne lre unntatt de 144 000, de som er frikjpt fra jorden

    4 De skal se hans ansikt, og de skal ha hans navn p sin panne. 5 Natten skal ikke vre mer, og de skal ikke ha bruk for lys av lampe eller av sol, for Herren Gud skal lyse over dem. Og de skal herske som konger i all evighet.

    31 Men nr Menneskesnnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte p sin trone i herlighet, 32 og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene, 33 og stille sauene p sin hyre side og geitene p sin venstre.

    34 S skal kongen si til dem p sin hyre side: ?Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det riket som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var trst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere s til meg; jeg var i fengsel, og dere beskte meg.? 37 Da skal de rettferdige svare: ?Herre, nr s vi deg sulten og ga deg mat, eller trst og ga deg drikke? 38 Nr s vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? 39 Nr s vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?? 40 Og kongen skal svare dem: ?Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot n av disse mine minste ssken, har dere gjort mot meg.?

    41 S skal han si til dem p venstre side: ?G bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans. 42 For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var trst, og dere ga meg ikke drikke; 43 jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere s ikke til meg.? 44 Da skal de svare: ?Herre, nr s vi deg sulten eller trst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten komme deg til hjelp?? 45 Da skal han svare dem: ?Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot n av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.? 46 Og disse skal g bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.

    Torkel Andersen

    08.05.2016 kl.20:53

    Ingen hater s mye som det de religise gjr.

    Morten Sparby

    08.05.2016 kl.21:05

    Slutt tro p eventyr, all religion er opium for folket. Set er en oppkonstruert fiksjon basert p behovet for behandle samfunnslag I gamle tider. Og til det formal fungerer det sikklert bra. Men kom ikke her og prek om gud og jesus, Det er en eventyrfortelling og det er alle andre religioner ogs. Les og lr av Darvin, flg med I timen.

    Thomas Jakobsen

    08.05.2016 kl.21:07

    Er det ikke merkelig hvordan enkelte fr seg til fremstille bibelen som fasit? Alts, bibelen kom ikke p faks fra himmelen. Gud har ikke copyright p det som str der. Bibelen er skrevet av mennesker, og noen av de menneskene har valgt hvilke evangelier som skal vre med og hvilke som ikke skal vre med. Kanskje forkastet de et evangelium som tillater mennesker av samme kjnn vre sammen.

    Wanya Valkyrie

    08.05.2016 kl.22:52

    Det er bare FOR ille. Vel, jeg vil ikke inn i det paradiset, uansett. Hvis jeg og kona kommer til helvete fordi vi er lesbiske, tror jeg egentlig det blir ganske koselig i helvete. Grille plser med gode venner hele dagen :)

    Linda

    08.05.2016 kl.23:19

    Hva var denne filmen s skremmende med?

    Vi m respektere hva JV str for !!!!!!

    De hater ikke homofile, men leve legningen sin ut er ikke godtatt.

    De mener at denne lille tiden vi har p denne jorda er s kort i forhold til evigheten.

    Nr alt kommer til alt s er det nok de som virkelig har SANNHETEN . De forandrer ikke p lover regler, de flger bibelen dens budskap.

    Kirken derimot forandrer noe hele tiden, dermed sagt s enkelt som at de flger vertfall ikke bibelen !!!

    Om JV skulle tillate leve ut sin homofile legning fikk det godtatt....kan vi ta ett eksempel som at Vil du drikke fra en btte med vann som var tilsatt en drpe saulevann? Nei sier vi .....blir det samme som tillate utroskap , homofeli etc ....en menighet eller kirke skal vre REN !!!! Ser at mange av dere vil til himmelen ???? Hva i alle dager skal dere opp der gjre???????? Gud har vell skapt jorden for at vi mennesker skal vre p den , vi skal vell ikke likestille oss med Gud Jesus ???? Nei kjre dere alle negative mennesker som hetser Jv andre sm menigheter...SNU dere heller fei for deres egen dr....se hva dere er medlemmer av ? MVH ei som ser at JV flger bibelen ser opp til at de bruker av sin dyrebare fritid p forkynne fra dr til dr, uten f ei krone for det

    Marianne

    09.05.2016 kl.01:07

    Bare trist at voksne mennesker, som har vokst opp med en skole som lrer oss kildekritikk, fremdeles tror p jernalderfantasiene til en barbarisk rkenstamme...

    09.05.2016 kl.11:27

    Ganske bra fortalt i denne videoen 😀

    Daniel

    09.05.2016 kl.11:43

    Jeg synes n ikke troende er like lite inkluderende. Jeg vokste opp med foreldre som var jehovas vitner og ble ekskludert fra alt av aktiviteter som de andre gjorde. Dette ble gjort enda jeg helt klart tok avstand fra det i en tidlig alder og da var jeg ikke velkommen hjemme eller hos andre. De flger jo ogs bibelen og det er jo der det str at homofili er synd. Jehovas mener n at hvis du er homofil men ikke praktiserende s kommer du til himmelen. Gammeldags men snn er all religion

    Aiden

    09.05.2016 kl.11:52

    Har ikkje sett video, bryr meg i grunn svrt lite.

    Det som er interessant er tankegangen til folk som skriver her...

    Det er rett, homofile kommer ikke i himmelen. Og s? Det er enkelt. Er du homofil s kommer du ikke inn uansett hva du gjr. Er det rett? Ja...

    Er det forkastelig? Nei absolutt ikkje...

    Hvorfor kreve at man skal endre kristendommen? Ta til takke med at dere kan ha eit gifteml i kirka og flge "tradisjonen" resten er utilgjengelig.

    Eg er ikke mot homofili, eg er ikke kristen, ikkje ateist eller tilhrer noen annen for religion.

    Forventer eg himmelen? Nei.

    Forventer eg 72 stk jomfru? Nei.

    Kunne jo alltid tatt 72 stk da. Kanskje eg skal kreve minn rett p disse? Eg tror ikke p islam, kan svrt lite om religionen men eg vill jo ha topp gevinsten!!!

    Gjerne med meg til den kristne himmelen, s eg kan ha alt p topp.

    Forventer eg dette? nei

    Kan homofile forvente himmelen? Nei

    Til dere som sier fy for noen fle folk som lrere barna sine slikt... Hper virkelig ikkje du lrer barna dine at dei kan f alt dei peiker p. Du vet folk kan bare dra te h*** for dei har sin rett uavhengig av regler.

    Andreas

    09.05.2016 kl.11:55

    jeg har vokst opp et sted med mye kristendom rundt meg. Bestevennen min er homofil og ble sett ned p av de andre i samfunnet pga. dette...Jeg var en av de f som forsvarte han.

    Like greit bare flytte fra de trangsynte menneskene som ikke eier respekt for mennesker uansett legning. De lever kanskje i en moderne tid, men de har et tankesett som er 2000 r gammelt.

    Aiden

    09.05.2016 kl.12:13

    Andreas: Det er trist og lese om vennen din som ble sett ned p. Og for alt det er vert s er det rett og forsvare han. Uavhengig av legning.

    Paret ovenfor har nydelige bilder, og eg nsker dem alt det beste.

    Dilemma som kommer med religion og homofili, vell nr du raker ned p dei med kristen tro. Dei er jo tross alt trangsynte, gammeldagse og teite!! Vell da er du ikkje bedre en dei som hakket p bestevennen din.

    Du har 0 respekt for andres tro og mening.

    Ut fra kristendommen s er dem veldig pne med og nske homofile velkommen til deres kirke. Selv om det er mot deres tro. I denne saken er det homofile som vill ha mer en dem har krav p. Og burde vre glade med det dem fr. S langt er det lik respekt fra begge parter. Sett ut fra utgangspunktet

    AntiMoralist

    09.05.2016 kl.12:25

    Jeg har ikke noe til overs for relgise sekter.

    Hender pakket kommer p dra mi, jeg jager dem.

    Hele bunten burde vrt fylt med isoporkuler til de kvaltes i sin egen selvgodhet(og mangel p luft)

    Aiden

    09.05.2016 kl.12:36

    Kanskje lsningen er lett?

    JV er jo en av mange gren religioner av kristendommen.

    Hvorfor ikkje bare lage en ny? Med kristen lreml som godtar homofili. Da presser man seg ikkje p andre og saken er lst.

    Krav for registrering av religion:

    1. trossamfunnets navn og adresse

    2. trosbekjennelse og lre

    3. oppbygging, virksomhet og utbredelse

    4. navnet til hver styremann

    5. navn og arbeidskrets til hver prest eller forstander

    6. de regler samfunnet har om formlet, om hvem som kan hre med til samfunnet, om stemmerett, om tjenestemenn, om forandringer i vedtektene og om opplsning og lignende.

    Rebecca

    09.05.2016 kl.14:37

    Alts, er det noen som finner videoen til Jehovas Vitner overraskende? Religion er ikke basert p fornuft og rasjonalitet. Kunnskap og vitenskap m bare vike for blind tro p fantasiskapninger. forvente at de skal respektere andre og vre pne for ulike meninger er bare naivt. Forhpentligvis vil utdannelse p sikt gjre slutt p religion.

    Aiden

    09.05.2016 kl.16:10

    Rebecca: Religion har ikkje noe med utdanningen og gjr.

    Det er 100% den menneskelige psyken.

    For folk flest s er det ikkje greit og vre ubetydelig, med eit kort liv uten noen fortsettelse.

    Vi er selvsentrert, egoistiske med fallende intelligens.

    Vi belnnes med tanker om evig liv, bli husket av menneskeheten og intelligens blir bedmt p hvor flink man er p og gjenta hva andre sier.

    10.05.2016 kl.00:44

    OMG...det er det verste jeg har sett/hrt...Srgelig.

    11.05.2016 kl.03:49

    Linda : sorry men de som har sannheten og ikke forandrer p noe ????? Da kan du ikke vre mye opplyst harmaageddon skulle jo komme i 75 , men nei da ble det snakk om at det var nytt lys ?ikke blodoverfring , det ble sett p som kannibalisme , de kan heller ikke n ta full blodoverfring men fragmenter av blod , viste du foresten at morsmelken er full av hvite blodlegemer , men amming er ok ? Frst feiret de jul og bursdag men ikke n osv osv

    Tommis

    11.05.2016 kl.21:14

    Men i forhold til deres tro s er det jo snn? Skal alle respektere homofile men ikke homofile respektere andres tro?? Personlig er eg ikke-troende, men det er jo penbart noe galt med ver homofil, det er jo ikke det vi er laget for. penbart :-)

    Skriv en ny kommentar